تاریخچه شمع

 

شمع ارگانیک و طبیعی

 

استفاده از شمع به بیش از 5000 سال پیش باز می‌گردد که انسانها از آن برای روشنایی و تزیین جشن‌ها و مراسمات خود بهره می‌برند. اسناد تاریخی از ساخت اولین شمع‌ها، از طریق خیساندن مغز نی در آب حیوانات، توسط مصریان باستان خبر داده‌اند. اما این شمع‌ها مانند شمع‌های امروزی فتیله نداشتند

 

در گذشته شمع ها شکل مشعلی و جنسی از حیوانات را می گیرند که با گذشت زمان مخترعین بسیار دست به تغییر جنس و ساختار آن ها زدند. در قرون وسطا به جای استفاده از حیوانات، موم را جایگزین آن کردند که در برابر بوی مطبوع و سوختن تری بود.

 

توسعه صنعت شمع سازی در قرن ۱۹
گفتنی است که اصلی ترین توسعه و پیشرفت نسبت به تولید شمع مربوط به قرن ۱۹ می باشد. همچنین می توان گفت که برای اولین بار و در سال ۱۸۲۰ یک شیمی دان فرانسوی به نام اوژن شورول قادر به جدا کردن اسید استئاریک از اسید چرب حیوانی شد. سر انجام این عمل او باعث کشف و تولید موم های دارای پایداری و سختی بیشتر بود. این شمع در زمان تولید خود به دلیل پاکیزگی و مطبوع تر نسبت به موارد خیلی زود از محبوبیت بوی خاص

 

همچنین در حوالی این سال ها؛ فرد فرانسوی تبار با استفاده از فیتیله مشکل سوخت نا منظم شمع را رفع کرد. با قرار دادن فیتیله در وسط این شمع ها، از آن بسیار و کاربرد آن نسبت به قبل نیز استفاده می شود. گفتنی است که در گذشته تولید شمع نه تنها با دست صورت می گیرد بلکه همین امر باعث تولید محدود آن می شود.
 

در سال ۱۸۳۴ مخترعی به نام ژوزف مورگان تغییر بسیاری را در صنعت شمع سازی به وجود آورد. او در این رابطه قادر به ساخت ماشینی شد که در یک ساعت حدود ۱۵۰۰ شمع تولید می کرد. با این اختراع خود در تاریخچه ساخت شمع تحول بسیار ایجاد کرد و از آن به بعد که از شمع به عنوان وسیله مقرون به صرفه با تولید کثیر نام برده شد.

 

شمع زیبا

 

تولید ان شمع در قرن بیستم
 مطالعه با توجه به ساخت شمع، سعی کردند که در تهیه و ایجاد آن تغییری ایجاد کنند. این تغییر با استفاده از سویا که سوخت نرم تر و بهتر نسبت به پارافین داشت، منتهی شد.

شمع ها برای رسیدن به شکل و ظاهر امروزی راه های بسیاری را طی کردند، با توجه به اینکه در عصر امروز به عنوان وسیله ای برای کاربردهای روشنایی وجود ندارد، اما می توان آن را برای دیگر مصارف مشاهده کرد.

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش